پلو مكزيكي

پر از كليپ

پلو مكزيكي

۷ بازديد

مواد لازم پلو مكزيكي
 
گوجه رنده يا خرد شده 4 عدد متوسط
پياز خرد شده 1 عدد كوچك
برنج 2 پيمانه
روغن گياهي 1/3 فنجان
سير رنده شده 2 حبه
آب مرغ 4 فنجان
رب گوجه 1 قاشق غذاخوري
نمك 1 قاشق چايخوري
پودر فلفل قرمز 1 قاشق چايخوري
 
پلو مكزيكي 

پلوي مكزيكي با رنگ قرمز و طعم تند و تيزي كه دارد روش طبخي جديد براي برنج است و معمولا بعنوان دور چين در كنار غذاهاي مرغ و گوشت استفاده مي شود. البته اين پلو به تنهايي نيز خوشمزه است. اگر طرفدار غذاهاي تند هستيد اين پلو را از دست ندهيد.
 
طرز تهيه: برنج را حداقل از نيم ساعت قبل در مقداري آب و نمك بخيسانيد. بهتر است گوجه و پياز خرد شده را داخل مخلوط كن يا غذاساز بريزيد و بزنيد تا بافتي پوره مانند و يكدست پيدا كند.
 
روغن را در قابلمه بريزيد و روي حرارت متوسط قرار دهيد. اجازه دهيد 1-2 دقيقه روغن داغ شود. چند دانه برنج داخل روغن بيندازيد، اگر جلز و لز كرد يعني روغن به اندازه كافي داغ شده است. برنج را داخل روغن داغ شده بريزيد و حدود 5 دقيقه سرخ كنيد تا رنگ برنج تيره شود. حرارت را كم كنيد و سير رنده شده را اضافه كنيد. 1-2 دقيقه ديگر برنج را با سير تفت دهيد. پوره گوجه و پياز، آب مرغ ، رب گوجه، نمك و فلفل قرمز را به برنج اضافه كنيد و تركيب كنيد.
 
وقتي آب مرغ به جوش آمد حرارت را كم كنيد. در قابلمه را بگذاريد و پلوي مكزيكي را حدود 30 الي 40 دقيقه ( بسته به نوع برنج) دم كنيد. پلو مكزيكي را مي توانيد در فر نيز دم كنيد. در اينصورت بعد از بجوش آمدن آب مرغ، در قابلمه رابگذاريد و نيم ساعت در فر با دماي 176 درجه سانتيگراد قرار دهيد. فر را از قبل روشن كنيد تا گرم شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.