پيتزا مارگاريتا

۱۰ بازديد

طرز تهيه پيتزا مارگاريتا را براي شما آماده كرده ايم ، اميدواريم كه مورد توجه شما قرار گيرد.
اين پيتزاي كلاسيك در سال 1889 توسط رافائل اسپوزيتو (Raffaele Esposit) پيتزا پز اهل ناپل و به افتخار ملكه مارگاريتا تهيه شد و از موفقيت آن چنين نتيجه گرفته ميشوند كه به طبع ملكه نيز خوش آمده است. اين پيتزا يك پيتزاي كلاسيك ايتاليايي است كه  طعم فوق العاده اي دارد. با آكاايران همراه شويد تا شويه ي پخت آن را فراگيريد.
مواد لازم براي خمير پيتزا:
آرد=2 ¼ تا 3 ¼ پيمانه
مخمر=1 بسته
نمك=4/1 قاشق چايخوري
آب گرم=1 پيمانه
روغن مايع يا روغن زيتون=2 قاشق سوپخوري
طرز تهيه خمير:
1- 1 و ¼ آرد، مخمر و نمك را در يك كاسه بزرگ مخلوط كرده، آب و روغن را به آن اضافه ميكنيم و با سرعت پايين همزن برقي به مدت 30 ثانيه آن را بهم ميزنيم. مواد چسبيده شده به كناره هاي ظرف را به طور مداوم با همزن ميگيريم. سپس مواد را به مدت 3 دقيقه با سرعت بالا بهم ميزنيم. به كمك يك قاشق تا جاي ممكن از باقي آرد به اين مايه اضافه كرده، مخلوط ميكنيم. سپس خمير را بر روي سطحي آرد پاشي شده قرار داده، بقيه آرد را با دست به آن اضافه كرده، خمير را در كل به مدت 6 تا 8 دقيقه ورز ميدهيم تا اينكه خميري نسبتا سفت با سطحي نرم و ارتجاعي به دست آيد. خمير را به دو قسمت تقسيم كرده، رويش را ميپوشانيم و ميگذاريم 10 دقيقه استراحت كند.
2- شما ميتوانيد به اين تركيب، مقدار 2 قاشق چايخوري از سبزيجات معطر مورد علاقه خود، همراه با يك يا دو عدد سير له شده اضافه نماييد و خميري معطر داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.